Richtlijnen ziek melden bij werkgever

      Geen reacties op Richtlijnen ziek melden bij werkgever

Als u uzelf ziek meld bij uw werkgever dan dient u de informatie te verstrekken aan uw werkgever. Aan de hand van onderstaande informatie kan de werkgever inschatten of er een vervanger voor u ingehuurd moet worden.

– Op welk telefoonnummer en verblijfadres u bereikbaar bent tijdens de duur van uw ziekte.
– Of u onder behandeling bent van een arts.
– Een schatting hoe lang u zult verzuimen.
– Of uw verzuim verband houdt met een arbeidsongeval.
– Of u onder een van de vangnetregelingen valt.
– Of er sprake was van een ongeval waarbij een derde aansprakelijk gesteld kan worden.
– Of uw collega’s afspraken of werkzaamheden moeten overnemen.

Er zijn ook vragen die een werkgever niet mag stellen:
– Welke lichamelijke problemen u exact heeft, dit bespreekt u eventueel met uw bedrijfsarts, de werkgever mag wel vragen wat uw beperkingen op het moment van ziek melden zijn.

Ook is de werkgever verplicht u binnen 6 weken in contact te brengen met een bedrijfsarts volgens de wet verbetering Poortwachter.

Geef een reactie