Weer een groot contract kwijt

      Geen reacties op Weer een groot contract kwijt

Rampspoed blijft mijn werkgever achtervolgen. Een van de grootste klanten stapt op 1 juli 2018 over op een andere bedrijf.

Voor de eerste keer sinds het bestaan van het bedrijf zijn de werknemers bij elkaar geroepen in de kantine om verlies van een klant te vernemen.
Dit is een van de eerste klanten van onze organisatie geweest, door dit bedrijf konden wij groeien tot het bedrijf wat wij tot 2010 waren.
Een groot en slagvaardig bedrijf, een sociaal bedrijf met fouten maar zeker ook zeer veel goede punten.

Het verlies van deze naast de zoveel anderen is ronduit triest te noemen.
Aangezien mijn werkgever al langdurig grote en kleine klanten verliest is een nieuwe ontslagronde aan de orde. Van de grote sterke klanten was dit 1 van de 3 en misschien wel de allergrootste. Cijfers heb ik niet want die houdt onze organisatie angstvallig geheim maar dat er veel ontslagen gaan vallen is duidelijk. Mijn schatting is dat de komende reorganisatie ongeveer 80 mensen hun baan gaat kosten. Dit is bovenop de vorige reorganisatie van maart / april die naar schatting 80 a 100 mensen op kantoor hun baan heeft gekost.

Aangezien ook een groot gespecialiseerd bedrijfsonderdeel is verkocht (nog eens 50 andere personen minder sinds 01-07, waaronder 25 mensen die zelf zijn weggegaan uit angst voor ontslag) hebben wij eigenlijk het pand waar ik in werk niet meer nodig. Zeker niet na een ontslagronde.

Het is een 20 jaar oud pand, dat is antiek in bedrijfsgebouw termen. Ik zie het gebeuren dat de organisatie het pand gaat verlaten en iedereen in het pand in Utrecht moet werken.
Dat betekent eigenlijk gewoon: weer maanden van onzekerheid en de telefoon aan mijn zijde houden omdat je ieder moment kan horen dat je naaste collega of zelf eruit gegooid gaat worden….

Na deze klap in het gezicht, kwam de volgende klap. Een grote klant van mijn bedrijf (goed voor een paar honderd euro per jaar) heeft de webhosting opgezegd. Zij heeft een ander bedrijf in de arm genomen die webdesign en hosting gaat verzorgen. Doordat ik al fulltime werk kan ik geen webdesign bieden en heel eerlijk: ik heb geen geduld om te blijven prutsen aan dat soort dingen op aanwijzingen van klanten.

Ik zei dat nog wel een rekening open stond, die had ‘klant’ zogenaamd niet ontvangen. Dus ik stuur nog een keer de rekening.
Klant ontvangt hem nu wel. Ik had afgesproken dat ‘klant’ een screenshot zou sturen als de betaling over was gemaakt.
‘klant’ stuurt een screenshot van een inboeking en niet van een betaling. Daar maak ik ‘klant’ op attent en klant noemt mij vervolgens allemaal onaardige dingen.
Die gingen later over in doodsbedreigingen en dit gaat allemaal om 35 euro. Maar het gaat om mijn kassa en ik laat mezelf niet zo snel afbluffen dus ik pakte ook mijn pokerkaarten uit mijn zak.

Ik heb gezegd: mijn standpunt is duidelijk en heb de verbinding verbroken.
Daarna kwam toch een screenshot, of deze met Photoshop gemaakt is zal ik morgen uitzoeken.
Eerst maar eens echt ontspannen na deze verschrikkelijke dag, zover dat nog gaat want mijn lichaam staat stijf van de spanningen.

Geef een reactie